ابزار وبمستر

جواب نوشتن و تمرین های درس هفدهم فارسی هفتم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جواب نوشتن و تمرین های درس هفدهم فارسی هفتم

mohammad h | شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

جواب نوشتن و تمرین های درس هفدهم فارسی هفتم

جواب نوشتن درس هفدهم فارسی هفتم
حل نوشتن درس هفدهم فارسی هفتم
پاسخ نوشتن درس هفدهم فارسی هفتم
جواب تمرین های درس هفدهم فارسی هفتم
پاسخ تمرین های درس هفدهم فارسی هفتم
حل تمرین های درس هفدهم فارسی هفتم
پاسخ تمرین و نوشتن درس 17 فارسی هفتم

به نام خدا

جواب نوشتن و تمرین های درس هفدهم فارسی هفتم
جواب نوشتن درس هفدهم فارسی هفتم

خود ارزیابی (صفحه ۱۵۹ کتاب درسی)

1- دانش آموزان چه جمله هایی روی برگه های خود می نوشتند؟ جمله هایی که نشان دهنده عدم توانایی آنها در انجام دادن کاری بود مانند: من نمی توانم به توپ فوتبال ضربه بزنم، من نمی توانم کاری کنم که مرا دوست داشته باشند و...

۲- چرا دونا از دانش آموزان خواسته بود که «نمی توانم»های خود را بنویسند؟ زیرا می خواست به دانش آموزان بفهماند کاری نیست که انسان نتواند انجام دهد و بچه ها باید ناتوانی را از زندگی و ذهن خود پاک کنند و باور داشته باشند که برای انجام هر کاری توانا هستند. ۳- منظور بازرس از جمله «فهمیدم که این شاگردان هرگز چنین روزی را فراموش نخواهند کرد» چیست؟ با این حرکت، دانش آموزان همیشه به یاد این روز و مراسم تدفین نمی دانم» می مانند و هرگاه کلمه ی «نمی توانم» را می شنود، یاد مراسم تدفین و ترحیم آن می افتد.

جواب نوشتن درس هفدهم فارسی هفتم

کارگروهی (صفحه ۱۶۰ کتاب درسی)

۱- درباره شخصیت های داستان «ما می توانیم» گفت وگو کنید.

۲- یکی از داستان های قرآنی را بخوانید و درباره شخصیت ها و محتوای آن تحقیق کنید.
داستان حضرت یوسف که در آن یوسف دارای برادرانی می باشد که با حسد به او کینه ورزی می کنند و او را در چاهی حفر می کنند و او را در چاهی حفر می نمایند. برده فروشان یوسف را از چاه خارج و سپس به عزیز مصر فروختند. یوسف توانست با ایمان به خدا پس از عزیز مصر جانشین او شود و با تدبیر و اندیشه به مردم فقیر و قحطی زده کمک رساند و برادرانش که دچار فقر شده بودند به او روی آوردند و یوسف با بزرگواری به آنان نیز کمک کرد.



جواب نوشتن درس هفدهم فارسی هفتم

نوشتن (صفحه ۱۶۰ کتاب درسی)

1- واژه های ساده و غیرساده را مشخص کنید و در جدول بنویسید.
ساده: روز، دست، شاگرد، کاغذ، گوش
غیر ساده: ورقه، خاکی، سخنرانی، نمادین، تخته

2- ده کلمه مهم املایی از پنج درس گذشته، انتخاب کنید و بنویسید.
مأمن، لحن، مدهوش، اخلاص، محزون، محدب، مصاحبت، ملاعت، اذیت، حصار

۳- برای هر یک از کلمه های زیر، دو هم خانواده بنویسید.
وسط: واسطه، وساطت   اطاعت: مطیع، مطاع    رحمت: رحیم، ترحیم   اعلامیه: اعلام، علائم

۴- جدول زیر را حل کنید.
________________


۱) اصطلاحی در رایانه و نام کوچک نویسنده آخرین درس کتاب کلیک

۲) نام یکی از کشورهای امریکایی کوبا

3) مادر در عربی ام

۴) اهل کرمان کرمانی

۵) همان «أحد» است. یکتا

۶) از انواع جمله امری

۷) این نوع جمله، خبری را می رساند. خبری

8) تمنا، درخواست خواهش

۹) به معنای نکوهش است. سرزنش

۱۰) منفی فعل امر نهی

11) واژه ای که با نام «نیما» پدر شعر نو فارسی می آید. یوشیج

۱۲) درخت همیشه سبز کاج

PDF
دریافت
عنوان:جواب نوشتن و تمرین های درس هفدهم فارسی هفتم
حجم: 399 کیلوبایت

منبع:گاما
تهیه کننده پی دی اف:جوابگو

خیلی مخلصیم رفقا :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی