ابزار وبمستر

جواب تمرین و فعالیت های نوشتاری درس دهم فارسی هشتم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جواب تمرین و فعالیت های نوشتاری درس دهم فارسی هشتم

mohammad h | يكشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

جواب تمرین و فعالیت های نوشتاری درس دهم فارسی هشتم

جواب تمرین های درس دهم فارسی هشتم
پاسخ تمرین های درس دهم فارسی هشتم
حل تمرین های درس دهم فارسی هشتم
حل فعالیت های نوشتاری درس دهم فارسی هشتم
پاسخ فعالیت های نوشتاری درس دهم فارسی هشتم
جواب فعالیت های نوشتاری درس دهم فارسی هشتم

به نام خدا


جواب تمرین و فعالیت های درس دهم فارسی هشتم

جواب فعالیت های نوشتاری درس دهم فارسی هشتم


خود ارزیابی (صفحه ۷۸ کتاب درسی)

1- سیدجمال الدین اسد آبادی در چه زمینه هایی استعداد داشت؟ دشمن شناسی قوی بود، او مسائل سیاسی را نقد می کرد و مردم را به آگاهی و مبارزه با استعمار و بیدادگری دعوت می کرد. او استعداد یادگیری زبان را به طور فوق العاده داشت زبان انگلسی را در مدت کمی آموخت. زبان فرانسه را هم صحبت می کرد و هم مینوشت. در مصر هم به زبان عربی سخنرانی می کرد.

۲- چه رابطه ای بین شعر حافظ و نقاشی کمال الدین بهزاد بود؟ کمال الدین بهزاد پرنده ای را در حال اوج گرفتن نشان میداد و شعر حافظ نیز همین صحنه را تداعی می کرد. این دو توجه سردار زخمی را جلب کردند و به او آرامش بخشیدند تا او درد را فراموش کند.

۳- چرا روحانیت و چهره های علمی فرهنگی تأثیر بیشتری در جامعه دارند؟ چون بحث مرجع تقلید در جامعه اسلامی یکی از بحثهای اصلی و اساسی است. مردم مسلمان هستند و برای مسائل شرعی خود به روحانیت مراجعه می کنند و در این باره رابطهی صمیمی بین این دو گروه وجود دارد. همچنین مردم نسبت به چهره های علمی - فرهنگی احترام خاصی قائل هستند. این گروه پایگاه اجتماعی ویژه ای دارند و به خاطر همین پایگاه اجتماعی تأثیر مهمی نیز در جامعه دارند.


گفت وگو
(صفحه ۷۸ کتاب درسی)

۱-درباره تأثیر دو نامه میرزای شیرازی و سیدجمال، گفت وگو کنید.
دو نامه کار خودشان را کردند. موقعیت سنجی و دشمن شناسی سیدجمال الدین باعث شد تا از موقعیت اجتماعی مرجع تقلید زمان میرزای شیرازی استفاده کرده و نقشه شوم استکبار را رو نماید. سید به میرزا نامه نوشت و میرزا فتوای تاریخی خود را صادر کرد و این دو نامه باعث ناکام ماندن دشمنان شد.

۲- از دیوان حافظ، متن شعر «ای هدهد صبا به سبا می فرستمت» را بیابید؛ در گروه بخوانید و قافیه های آن را مشخص کنید.
در پی دی اف بررسی شده است.


فعالیت های نوشتاری (صفحه ۷۹ کتاب درسی)

1- در متن درس، دو واژه بیابید که شکل نوشتاری و گفتاری آنها مانند «شنبه» متفاوت باشد.
استانبول => استامبول     وقتی => وختی

۲- در هر یک از جمله های زیر گروه اسمی و وابسته های آن را مشخص کنید.
شعر (هسته) زیبا (صفت بیانی)، هم در گزینش (هسته) لفظ (مضاف الیه) و هم در بیان (هسته) معنا (مضاف الیه) توجه مخاطب را بر می انگیزد.
میرزای (هسته) بزرگ (صفت بیانی)، مرجع (هسته) شجاع (صفت بیانی)، فتوای (هسته) تاریخی (مضاف الیه) را نوشت.


۳- در نمونه های زیر، جناسها را بیابید.
* الهی، چون تو حاضری، چه جویم و چون تو ناظری، چه گویم؟ (علمه حسن زاده آملی) جناس: جویم و گویم
* سرو چمان من چرا میل چمن نمی کند / همدم گل نمی شود، پاد سمن نمی کند (حافظ) جناس: چمن و چمن چمن و سمن
* نه هر چه به قامت مهتر، به قیمت بهتر. (گلستان سعدی) جناس: قامت و قیمت / مهتر و بهتر


PDF
دریافت
عنوان: جواب تمرین و فعالیت های درس دهم فارسی هشتم
حجم: 427 کیلوبایت

منبع:گاما
تهیه کننده پی دی اف:جوابگو
امیدوارم لذت برده باشید رفقا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی