ابزار وبمستر

معنی درس یازدهم(خاک آزادگان) ادبیات فارسی دهم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

معنی درس یازدهم(خاک آزادگان) ادبیات فارسی دهم

MH-BEHZADI | يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

معنی درس یازدهم(خاک آزادگان) ادبیات فارسی دهم


درس یازدهم ادبیات فارسی دهم

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی فلش زرد رنگ کلیک فرمایید


به خون گر کشی خاک من،دشمن من        بجوشد گل اندر گل از گلشن من

ای دشمن اگر سرزمین مرا به خاک خون بکشی گلهای زیادی در سزمین من می روید.

تنم گر بسوزی،به تیرم بدوزی        جداسازی ای خصم سر از تن من

اگر مرا تیر باران کنی و بدنم را بسوزانی ای دشمن اگر سر از تن من جدا کنی

کجا می توانی،ز قلبم ربایی      تو عشق میان من و میهن من؟

کی میتوانی عشقی را که میان من و میهن من است از وجودم جدا کنی؟

من ایرانی ام آرمانم شهادت        تجلی هستی است جان کندن من

من ایرانی مسلمانی هستم که آرزویم شهادت است و جان دادن من مظهر زندگی ست

پندار که این شعله افسرده گردد         که بعد از من افروزد از مدفن من

تصور نکن این عشق من نسبت به میهنم کم رنگ شود،چرا که با مرگ من از آرامگاه من این عشق شعله ور خواهد شد.

نه تسلیم و سازش،نه تکریم و خواهش         بتازد به نیرنگ تو توسن من

در برابر دشمن سازش نخواهیم کرد و تسلیم نمی شویم و هیچ خواسته ای از او نخواهیم داشت و در برابر حیله و فریب او چون اسبی سرکش حمله ور خواهیم شد.

کنون رودِ خلق است دریای جوشان        همه خوشه،خشم شد خرمن من

مردمان سرزمین من مانند دریای جوشان در برابر زیاده خواهی های دشمن ایستاده اند.

من آزاده از خاک آزادگانم        گل صبر می پرورد دامن من

من زاده ای از سرزمین انسان های آزاده هستم،سرزمین من صبر و زیبایی و شکیبایی را در خود پرورش می دهد.

جز از جام توحید ،هرگز ننوشم       زنی گر به تیغ ستم گردن من

اگر با ظلم و ستم گردن من را با شمشیر بزنی دست از یکتا پرستی برنخواهم داشت.



برای دانلود این مطلب به صورت pdf بر روی دریافت کلیک کنید.

دریافت

عنوان: درس یازدهم ادبیات دهم
حجم: 265 کیلوبایت
توضیحات: درس یازدهم ادبیات دهم


خیلی چاکریم امیدوارم به کارتون اومده باشه
:)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی