ابزار وبمستر

معنی درس 10 عربی پایه نهم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

معنی درس 10 عربی پایه نهم

MH-BEHZADI | چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۳۴ ب.ظ | ۶ نظر

معنی درس 10 عربی پایه نهم

ترجمه درس دهم عربی نهم


به نام خدا


معنی درس 10 عربی پایه نهم



ترجمه درس دهم عربی نهم

امانت


مسافری خواست پولش (پول هایش را به شخص امانتداری بدهد. پس نزد قاضی شهرش رفت و به او گفت: «من مسافرت

خواهم کرد و می خواهم پولم را نزد تو به امانت بگذارم و پس از برگشتنم از تو پس خواهم گرفت.» قاضی گفت: «اشکالی

ندارد، پولت را در آن صندوق بگذار.» و مرد (آن مرد) پولش (پول هایش را در صندوق (آن صندوق) گذاشت.

و وقتی که از سفر برگشت؛ نزد قاضی رفت و امانت (آن امانت را از او خواست. (درخواست کرد)، قاضی به او گفت: «من تو را نمی شناسم.»

مرد (آن مرد) غمگین شد (ناراحت شد و به سوی (نزد حاکم شهر رفت و قضیه را برایش شرح داد. حاکم گفت: «فردا قاضی نزد من خواهد آمد؛ در مجلس پیش ما بیا (بر ما وارد شو) و امانتت را از او بخواه.»

و در روز بعد وقتی که قاضی نزد حاکم آمد، حاکم به او گفت: «من در همین ماه (این ماه) به حج سفر خواهم کرد و می خواهم امور (کارهای) کشور (سرزمین) را به تو تحویل دهم (بسپارم) چون من از تو جز امانتداری ندیده ام.»

و در این وقت صاحب امانت وارد شد و به آنها (آن دو) سلام کرد و گفت: «ای قاضی، امانتی نزد تو دارم. پولم را نزد تو گذاشته ام.» قاضی گفت: «این کلید صندوق است. پولت را تحویل بگیر.»

پس از دو روز قاضی نزد حاکم رفت و با او درباره آن موضوع صحبت کرد. حاکم جواب داد:

و «ای قاضی، امانت آن مرد را از تو پس نگرفتیم مگر بعد از اینکه همه کشور را به تو دادیم؛ با چه چیزی کشور را از تو پس بگیریم؟!» سپس دستور به برکناری او داد. (دستور داد او را برکنار کنند.)

به زیادی نمازشان و روزه شان و زیادی حج نگاه نکنید...،ولی به راستگویی و امانتداری شان نگاه کنید.


منبع:کتاب راهنمای معلم

چاکریم رفقا

نظرات  (۶)

واقعا دمتووووووووون گرم
پاسخ:
❤️💕💕
🌹🌹بسیار عالی ممنون🌹🌹
امتحان خرداد دارم برام دعا کنید عزیزان😍
عالیه مرسی ولی ای کاش جواب تمرینا هم گزاشته بودی🙂🌈
من ترجمه کلمه ب کلمه رو ترجیح میدم 😁😬
 عالی بود🌷🌷🌷خیلی کمک کرد ممنونم

مشتی دمتگرم عالی بود اگه حل تمرینام میزاشتی عالی تر میشد:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی