ابزار وبمستر

معنی درس 1 عربی دوازدهم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

معنی درس 1 عربی دوازدهم

MH-BEHZADI | يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۸ ب.ظ | ۱ نظر

معنی درس 1 عربی دوازدهم

ترجمه درس 1 عربی دوازدهم

معنی درس اول عربی دوازدهم

ترجمه درس اول عربی دوازدهم

به نام خدا

                    معنی درس اول عربی دوازدهم


معنی درس اول عربی دوازدهم

نام درس :دین و دینداری

با یگانه پرستی به دین روی آور و هرگز از مشرکان نباش.دینداری در انسان فطری(ذاتی)است و تاریخ به ما می گوید:هیچ ملتی از ملت های جهان نیست مگر آنکه آیینی و طریقه ای برای عبادت داشته باشد.آثار باستانی که انسان آنها را کشف کرده است و تمدن هایی که آنها را از میان نوشته ها و کنده کاری ها و نقاشی ها و مجسمه ها شناخته است بر توجه انسان به دین تاکید میکند و دلالت دارد بر اینکه آن(دینداری)در وجود فطری است.

اما عبادت های او و مراسم او خرافی بوده است مانند تعدد(متعدد بودن)خدایان و تقدیم قربانی ها به آنها برای بدست آوردن رضایت آنها و دوری از شرّ آنها و این خرافات در دین های مردمان با گذشت قرن ها افزایش یافت.اما خداوند بزرگ و بلند مرتبه مردم را بر این حالت رها نکرد.همانا در کتاب  ارزشمندش فرموده است:

آیا انسان می پندارد که بیهوده رها میشود.

برای همین پیامبران را به سوی ایشان فرستاد تا راه راست و دین حق را بیان کنند(آشکار کنند)

صفحه بعد

همانا قران کریم درباره ی سرگذشت پیامبران و مبارزه آنها با اقوام کافران با ما سخن گفته است. به عنوان مثال باید ابراهیم خلیل را یاد کنیم که سعی کرد (تلاش کرد)قوم خود را از پرستش بت ها نجات دهد پس در یکی از عید ها هنگامی که قوم او از شهرشان خارج شدند ابراهیم تنها ماند.

پس تبری برداشت و تمام بت ها را در معبد(عبادتگاه)شکست.بجز بت بزرگ سپس تبر را بر دوش او آویخت و معبد را ترک کرد.هنگامی که مردم بازگشتند بت های خود را شکسته (شکسته شده)دیدند.

و گمان کردند که ابراهیم انجام دهنده ی (اینکار)است.پس او را برای محاکمه حاضر کردند و از او پرسیدند:ای ابراهیم آیا تو اینکار را با خدایان ما کرده ای؟

پس به آنها جواب داد:برای چه از من سوال میکنید؟از بت بزرگ بپرسید.قوم شروع کردند با یکدیگر پچ پچ کنند .همانا بت سخن نمی گوید . ابراهیم فقط میخواهد بت های ما را مسخره کند.و در اینجا گفت:او را بسوزانیم و خدایان خود را یاری کنید.پس اورا در آتش انداختند .پس خداوند اورا از آن(آتش)نجات داد.


تهیه کننده :9miha

مخلصیم رفقا :)

نظرات  (۱)

  • کمی تلاش کن
  • سلام خوبی یک کانال متفاوت تلگرامی نیا تو کانال عمرتو از دست دادی  T.me/bittoma
    پاسخ:
    باش

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی