ابزار وبمستر

جواب فعالیت های درس پنجم مطالعات اجتماعی پایه هفتم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جواب فعالیت های درس پنجم مطالعات اجتماعی پایه هفتم

MH-BEHZADI | جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

جواب فعالیت های درس پنجم مطالعات اجتماعی پایه هفتم


جواب فعالیت های درس 5 مطالعات اجتماعی پایه هفتم

جواب فعالیت های مطالعات اجتماعی پایه هفتمx

حل فعالیت های درس پنجم مطالعات اجتماعی پایه هفتم


به نام خدا


پاسخ فعالیت های درس 5 مطالعات اجتماعی پایه هفتم




فعالیت (صفحه ۲۲ کتاب درسی)

1- به چند گروه تقسیم شوید. به اخبار روزنامه ها توجه کنید. با وقوع این حوادث چه مشکلاتی برای مردم این مناطق بوجود می آید؟ روی یک کاغذ تعدادی از مشکلات و نیازهای مردم آسیب دیده را بنویسید و در کلاس بیان کنید.

با وقوع حوادثی مثل سیل، زلزله، طوفان و ... مشکلات بسیاری برای مردمی که در این مناطق هستند به وجود می آید. مثلا در زمان وقوع سیلابهای عظیم، خطوط ارتباطی به حداقل کارایی خود می رسند و امکان حمل و نقل از بین می رود. به علت آلوده شدن آبهای آشامیدنی و قطع کمکهای پزشکی و مردمی، بیماریهای واگیردار نظیر وبا و پرقان بیش از خود سیل قربانی می گیرند. در زمان زلزله، آتش سوزی، انفجار لوله های گاز، لغزش زمین، ریختن آوار بر سر مردم و اتصال برق در پی پس لرزه ها تلفات زیادی به بار می آورد. مشکلات مردم: از بین رفتن وضعیت بهداشتی جامعه و سلامتی روحی و جسمی مردم وجود بیماریهای عفونی، ایجاد آب آلوده، رعایت نکردن نکات بهداشت نیازهای مردم در این زمان می تواند شامل: سرویس های بهداشتی صحرایی، لوازم گرمایشی، تأمین آب و غذای سالم، بهسازی محیط و ایجاد پناهگاه مناسب و انجام اقدامات مربوط به بهداشت عمومی، هوای سالم، اسکان موقت، دفع بهداشتی فاضلاب ها و جلوگیری از افزایش انتقال بیماری ها، وسایل پزشکی، لباس، دارو، پتو، زیرانداز و... از جمله نیازهای اساسی است.



فعالیت (صفحه ۲۵ کتاب درسی)

۲- خاطره ای از همدلی و یاری رساندن به انسان های دیگر در کلاس تعریف کنید.

٣- فرض کنید از شما خواسته اند دو گروه برای کمک به آسیب دیدگان زلزله تشکیل دهید. یک گروه به منطقه اعزام می شوند و گروه دیگر باید از همان محل زندگی خود به زلزله زدگان کمک کنند. گروه اول بگویند قبل از رفتن چه آموزش هایی باید ببینند. مراحل مربوط به امداد رسانی در بلایای طبیعی: آموزش افراد جامعه، تربیت نیروی انسانی متخصص، ساخت بناها در منطقه مناسب و به صورت استاندارد، | تقویت مهارت های اجتماعی بازماندگان، کمک جامعه برای ساماندهی مجدد و خودیاری و بازسازی جامعه، افزایش مهارت و دانش امدادگران در راستای کمک به دیگران، نوع پاسخگویی به سوانح بسته به مهارتهاست، در عملیات امداد و نجات سه عامل سرعت، دقت و مهارت بسیار مهم است.

گروه دوم بگویند برای یاری آسیب دیدگان چه کارهایی می توانند انجام دهند. جمع آوری مواد غذایی، آب سالم، پوشاک گرم، پتو، چادر، وسایل بهداشتی لوازم گرمایشی، وسایل پزشکی و دارو و لوازم مورد نیاز آسیب دیدگان و رساندن آن به منطقه حادثه دیده.


۴- آیا شما یا دوستانتان عضو جمعیت جوانان هلال احمر هستید؟ از مسئولین مدرسه درباره شرایط همکاری با طرح «دادرس» «دانش آموز آماده در روزهای سخت» پرس و جو کنید و با این طرح هلال احمر همکاری کنید. 

۵- این شعر از کیست؟ معنای شعر را توضیح دهید.

بنی آدم اعضای یک پیکرند      که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار      دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی      نشاید که نامت نهند آدمی

سعدی

- انسانها مانند اعضای یک بدن هستند که خلقت آنها از یک گوهر واحد است، اگر انسان در سختی و مشکل باشد گویی همه انسانها دچار مشکل شده اند و اگر ما از غم و درد دیگران ناراحت نشویم، شایسته نیست که ما را در زمره انسانها به حساب آورند.

دریافت
عنوان: پاسخ فعالیت های درس 5 مطالعات اجتماعی پایه هفتم
حجم: 514 کیلوبایت

منبع:گاما


تهیه کننده پی دی اف:9miha

خیلی مخلصیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی