ابزار وبمستر

جواب تمرین و نوشتن درس یازدهم فارسی هفتم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جواب تمرین و نوشتن درس یازدهم فارسی هفتم

MH-BEHZADI | دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۲۲ نظر

حل تمرین و نوشتن درس یازدهم فارسی هفتم

حل تمرین درس 11 فارسی هفتم
پاسخ تمرین های درس یازدهم فارسی هفتم
جواب تمرین های درس یازدهم فارسی هفتم
جواب نوشتن درس 11 فارسی هفتم
پاسخ نوشتن درس یازدهم فارسی هفتم
حل قسمت نوشتن درس 11 فارسی هفتم

به نام خدا


حل تمرین و نوشتن درس یازدهم فارسی هفتم

جواب نوشتن درس 11 فارسی هفتم

خود ارزیابی (صفحه ۱۰۷ کتاب درسی)

1- عهد و پیمان شهید رجایی با شاگردانش چه بود؟
من دیر نمی آیم شما هم دیر نیایید، من غیبت نمیکنم شما هم غیبت نکنید، من به شما دروغ نمی گویم، شما هم به من دروغ نگویید. من به هر قولی دادم وفا می کنم شما هم به هر قولی که به من میدهید وفا کنید. من خودم را موظف میدانم که برای خیر و صلاح شما تلاش کنم شما هم خودتان را موظف بدانید که به توصیه های من عمل کنید و تکالیف تعیین شده را انجام بدهید.

۲- چرا مصطفی در هنگام کمک به پیرمرد کمی مکث کرد؟
زیرا نفسش به او می گفت تا این کار را انجام ندهد (چون خودش به آن احتیاج داشت و می توانست با آن برای خود دستکش بخرد) ولی او با اطمینان کامل این کار را انجام داد.

3- به کاری که مصطفی کرد، «ایثار» می گویند. نمونه ای دیگر از ایثار را ذکر کنید.
ایثار جان که بزرگترین درجه ایثار است و شهیدان ما این گونه ایثار کردند.

جواب نوشتن درس 11 فارسی هفتم

نوشتن


1-کلمه های هم خانواده را پیدا کنید و در کنار یکدیگر بنویسید.
توصیه، خصلت، منتظر، موظف، ضعف، وظیفه، نظارت، خصال، وصی، ناظر، وظایف، ضعیف، وصیت، تضعیف
توصیه، وصی، وصیت / خصلت، خصال/ منتظر، نظارت، ناظر/ موظف، وظایف، وظیفه / ضعف، ضعیف، تضعیف

۳- در جمله های زیر، املای صحیح واژه را در جای خالی قرار دهید.
الف) برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) دم در ................... از اتومبیل پیاده شدیم. (سحن، صحن)
ب) سگهها ............... و داخل دست پیرمرد قرار گرفتند. (غلتیدند، غلطیدند)

4- متن زیر از کتاب «نورالدین پسر ایران» آورده شده است، آن را بخوانید و فعل های آن را مشخص کنید.
«گاهی عاجزانه از دکتر میخواستم بیهوشم کند تا ساعاتی از درد رها شوم
می گفت: «نمیشه، اگه بیهوشت کنیم، میمیری!» در آن دقایق، مرگ برایم خواستنی تر از تحمل زجر بود اما مثل اینکه تقدیر من صبر بر همه دردها بود؛ درد زخمهای تنم و درد جاماندن از شهدا...» .


جواب نوشتن درس 11 فارسی هفتم

5-جدول زیر را کامل کنید.

1- یکی از زمان هاست. ماضی
2- به جای اسم مینشیند و به معنای باطن است. ضمیر
٣- همان آرام است. یواش
۴- پوشش سر مو
۵- حرف ندا یا
۶- یکی از صفات شهید رجایی در آغاز درس جدی 
7- نام کمانگیر معروف آرش
۸- هم به معنی نفس هست و هم به معنی خون. دم
۹- غیرممکن بعید
۱۰- به معنی ماه کامل و یکی از جنگهای صدر اسلام بدر
۱۱- نزدیک نیست. دور


PDF
دریافت
عنوان:جواب نوشتن و تمرین های درس یازدهم فارسی هفتم
حجم: 364 کیلوبایت
منبع:گاما
تهیه کننده پی دی اف:جوابگو
خیلی مخلصیم کامنت فراموش نشه رفیق :)

نظرات  (۲۲)

ممنون خیلی دنبالش گشتم
پاسخ:
💕😍
ممنون واقعا خیلی دنبالش گشتم تا اینو پیدا کنم
پاسخ:
💕

عاااااالی سایتتون حرف نداره
پاسخ:
💕
عالیع
پاسخ:
💕
وبلاگ من را هم تبلیغ کن در مورد زبان انگیلیسی ممنون

عالیییییییییییییییییییییی .خیلی دنبالش گشتم تاپیدا کردم.
ممنون
عالیییییییییسی ❤❤❤❤❤❤❤
Good
عااااالی
ممنون خیلی عالیه
مرسی . ببخشید سوال دومش پس کوو؟
پاسخ:
سوال دوم؟ 

عاشقتونم😘😘😘❤❤❤❤❤بی نظیرهــــــــــــــــــ👑👑💏💏💏

سوال دوم (جدول چندم شخص و ایناااا) رو نگذاشتید اگر ان را هم بگذارید ممنون میشم

دمتون گرم خیلی محسر بود کلی ب دردم خورد

خیلی ممنون شما معجزه هستید مرسی♡♡

ممنون از لطف و کمک هاتون خیلی کمک کرد 

خیلی عالی وخوب بودممنونم 

Vay khaili ali bood mrc❤

عالییییییییییییییییییییییییییییی

عالییییییییییییییییییییییییییییی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی