ابزار وبمستر

معنی درس دوم عربی دوازدهم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

معنی درس دوم عربی دوازدهم

MH-BEHZADI | شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

ترجمه درس دوم عربی دوازدهم

معنی درس دوم عربی دوازدهم

معنی درس 2 عربی دوازدهم

ترجمه درس دوم عربی دوازدهم

معنی درس دو عربی دوازدهم

ترجمه درس دو عربی دوازدهم


به نام خدا


معنی درس دوم عربی دوازدهم




معنی آیه
:حج خانه [خدا] بر آن مردمی واجب الهی است که بتوانند به سوی آن راه یابند


اعضای خانواده با اشتیاق در برابر تلویزیون نشستند، حاجیان را در فرودگاه در حالی که برای رفتن به مکه مکرمه و مدینه منوره سوار بر هواپیما می شدند، می دیدند

عارف به پدر و مادرش نگاه کرد، پس اشکهایشان را دید که پی در پی از دیدگانشان می ریخت. پس عارف با تعجب و شگفتی از پدرش پرسید: پدر، چرا گریه می کنی در حالی که سال گذشته در حج بوده ای؟! 

پدر: وقتی مردم را می بینم که به حج میروند، خاطراتم در برابرم می گذرند زمانی که من و مادرت این دو شهر مقدس را زیارت کردیم؛ پس با خودم می گویم: ای کاش بار دیگر بروم.

رقیه: ولی تو عمل واجب حج را سال گذشته همراه مادرم انجام دادی!

مادر: پدرتان مشتاق دو حرم شریف شده است: مسجد الحرام و مسجد پیامبر؛ و همینطور قبرستان بقیع شریف

عارف:مادرجان،آیا تو هم مشتاقی؟!

مادر: بله، البته پسرکم، ولی من دوست دارم به زیارت عتبات مقدسه هم برویم.

هر مسلمانی وقتی این صحنه را می بیند، و مکان های مقدس را به یاد می آورد، مشتاق آن می شود.


عارف: کدام مکانها را دوست داری زیارت (شان) کنی؟

پدر: همانطور که مادرت گفت علاوه بر مکه و مدینه، دوست دارم عتبات مقدس را هم زیارت کنم.

عارف: خاطراتتان از حج چیست؟

پدر: چادرهای (خیمه های حاجیان در منا و عرفات، رمی جمرات (پرتاب سنگها) و طواف (گردش) گرد کعبة شریف و سعی میان صفا و مروه و زیارت بقیع شریف را بیاد می آورم.
مادر: و من کوه نور را به یاد می آورم که پیامبر در غار حرایی که در قله آن واقع است عبادت می کرد.

رقیه: من در کتاب تعلیمات دینی خواندم که اولین آیات قرآن در غار حرا بر پیامبر نازل شد. (فرود آمد) مادر جان، آیا این غار را دیدی؟

مادر: نه، دختر کم، غار بالای کوه بلندی واقع است، فقط افراد قوی می توانند بر بالای آن بروند. و تو میدانی که پای من درد می کند.

رقیه: آیا دیدید غار ثور را که پیامبر در راه هجرتش به مدینه منوره به آن پناه برد؟ |
پدر: نه عزیزم؛ من آرزو دارم بار دیگر با همه اعضای خانواده و نزدیکان به زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف بشوم و این مکان ها را زیارت کنم.


مشاهده معنی درس اول اینجا کلیک فرمایید.

مشاهده معنی درس سوم اینجا کلیک فرمایید.



منبع:پادرس

تهیه کننده:استاد منصوره خوشخو


مخلصیم رفقا کامنت یادتون نره :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی