ابزار وبمستر

جواب فعالیت های کلاسی و خودت را امتحان کن درس 3 پیام های اسمانی هفتم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جواب فعالیت های کلاسی و خودت را امتحان کن درس 3 پیام های اسمانی هفتم

جواب:فعالیت های کلاسی ،خودت را امتحان کن


به نام خدا

پاسخ فعالیت های کلاسی درس 3 پیام های اسمانی هفتم

جواب فعالیت های درس سوم دینی هفتم

________________

فعالیت کلاسی
صفحه ۴۲

الف ) به نظر شما اگر پادشاه زیرک به جای کار و زحمت یک ساله ، خوشگذارانی و زندگی راحت در قصر را انتخاب می کرد چه سر انجامی در انتظار او بود ؟
همانند پادشاهان قدیم ، پس از یک سال باید به جزیره ای منتقل می شد که هیچ اثری از رفاه و آسایش در آن وجود نداشت و باید به سختی روزگار می گذراند.

ب ) اگر کمی فکر کنیم در می یابیم که داستان زیرک شباهت های زیادی با زندگی خود ما در دنیا دارد . این شباهت را پیدا کنید و مانند نمونه ، جاهای خالی را پر کنید.

1- زیرک که اولین بار به آن شهر آمده بود. به راهنمایی نیاز داشت . ما نیز که تنها یکبار به این دنیا می آییم ، برایخوشبختی نیازمند راهنمایی پیامبران هستیم .

۲- او می توانست تمام وقتش را به استراحت در قصر بپردازد. ما نیز ممکن است بتوانیم تمام عمر خود را به سرگرمی و خوش گذرانی بگذرانیم.

٣- زمان پادشاهی اش خیلی زود سپری شد. زمان زندگی ما نیز کوتاه است و زود تمام می شود .

۴- اصلا گمان نمی کرد که نگهبانان ناگهان نیمه شب به سراغش بیایند . ما نیز گمان نمی کنیم که مرگ هر لحظه، ممکن است به سراغ ما بیاید .

۵- نگهبانان هنگام رفتن به او اجازه ی هیچ کاری را ندادند . به هنگام مرگ ، ما نیز امکان هیچ کاری را نداریم .

۶- او در آن جزیزه ی زیبا در جایی زندگی می کرد که خودش ساخته بود . ما نیز در آن دنیا می توانیم با اعمالی که در این دنیا به عنوان توشه برای خود ذخیره می کنیم ، با راحتی و سعادت زندگی کنیم .

۷- اگر زیرک وارد این شهر نمی شد ، نمی دانست روزی پادشاه جزیزه ی زیبا و ساکنان آن شود. ما نیز اگر به این دنیا نمی آمدیم ، هرگز نمی توانستیم سعادت جهان آخرت را به دست آوریم

خودت را امتحان کن صفحه 44

۱- چرا پادشاه زیرک از رفتن به جزیزه هیچ ترسی نداشت ؟
به دلیل آن که قبلا در آن جزیزه برای خود قصر بزرگ و زیبایی در میان باغی آماده کرده بود و عده ی زیادی در آن جزیزه منتظر او بودند .
۲- مرگ برای چه کسانی وحشتناک و ناخوشایند است ؟ چرا ؟
برای کافران و بدکاران - زیرا تمام زندگی خود را به خوش گذرانی و تفریح در دنیا می گذرانند و برای سفر خود توشه ای آماده نمی کنند. آن ها اصلا دوست ندارند از این دنیا بروند زیرا می دانند مرگ برای آن ها به معنای پایان خوشی ها و سر آغاز سختی هاست . 
3- حالت مؤمنان را در هنگام مرگ توضیح دهید .
عده ای در زندگی خود به خدا و پیامبرانشان ایمان دارند و به فکر زندگی پس از مرگ هستند - خوشحال هستند - چرا که می دانند در زندگی جدید خود نیز ، در آرامش و راحتی به سر خواهند برد.


منبع و تهیه کننده مطلب:پادرس


خیلی چاکریم

نظرات  (۱)

عالی بود ♡

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی