ابزار وبمستر

سوزش معده در ماه رمضان و نکات مهم درباره آن :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

سوزش معده در ماه رمضان و نکات مهم درباره آن

MH-BEHZADI | جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲ ب.ظ | ۱ نظر

به نام خدا


سلام مشتی،میخوای بدونی چرا وقتی روزه میگیری دلت درد میگیره یا سوزش معده پیدا میکنی؟خب کاری نداره که داداشه من راحت بشین با آرامش مقاله ای که برات تهیه کردم رو با دقت و با صبر و حوصله مطالعه کن تا کام روا شوی :)

این بیماری (سوزش معده یا هرچی که شما بر اون نام نهادی :)) در زمان گرسنگی و تشنگی نسبتا طولانی مدت ایجاد میشه دوست من و اینو بگم که این بیماری دلایل مختلفی داره رفیق که ما برات موشکافانه بررسی میکنیم :) .

ممکنه که این بیماری از سوء مزاج گرم کلیه یا دیگر نقاط بدن ما باشه و الزاماََ نشانه عفونت ادرار نیست مشتی!

علائم سوء مزاج کلیه

خب از من میپرسی که داداش نشانه های این که میگی چیه ؟از کجا بفهمم ...منم در جواب به تو میگم:سرگیجه،حالت تهوع،تلخی دهان ،سردرد ممکنه همراه باشه.


داشتن حالت تهوع

روش درمان سوزش معده یا معده درد در روزه داران

خب رفیق میخوام برات شیوه درمان اینو دردِ نامردو توضیح بدم خوب گوش کن :)

1-شربت سکنجبین (رقیق باشه بهتره) با آب هندونه!

2-کاهو رو با سکنجبین و نعنا بزن تو رگ

3-دو ساعت بعد از غذا شیره تخم خربزه رو میخوری مفیده واست (4 یا5 دفعه در روز )


توجه:رفیق یک روز بعد از روزی که خوب شدی این روند درمان رو ادامه بده و از هرگونه نوشیدنی(خوراکی) گرم پرهیز کن قربونت برم.


نکاتی مفید برای بیماران کلیوی که میخواهند ایام مبارک رمضان را روزه بگیرند

بیماری کلیوی یه مرض نسبتا طولانی مدته که به مرور عملکرد کلیه هارو از بین میبره...و به 5 دسته تقسیم بندی میشه که لازم نیست برات اینجا بیان کنم :)

فقط همینو بگم این دسته بندی مشخص میکنه آیا اون فرد محترم میتونه روزه بگیره یا خیر !

و طبق تجربه های من بیمارانی که از دسته سه به بالا هستند نباید روزه بگیرند.

بیماران کلیوی

مراقبت های لازم برای بیماران کلیوی عزیز و دلبند

بیماران کلیوی باید سعی کنند از سحری نخوردن بپرهیزند چرا که براشون مضر هست.آن ها باید فسفر، سدیم و پتاسیم رو در حد نرمال نگهدارند و از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند !

خب از من میپرسی رفیق من از کجا بدونم که چه مواد غذایی حاوی این هاست؟

منم میگم که خوب گوش کن پس:

1-در نمک ها سدیم بسیار است.

2-سبزیجات برگ سبز،گوجه،سیب زمینی و بعضی از میوه ها مانند موز پرتغال انبه خرمالو و...حاوی پتاسیم هستند.


مشتی یادت باشه اگه قرص کاهش فسفر میخوری در حین غذا باید بخوری نه قبل یا بعدش!


توجه:فسفر در لوبیا و نوشابه ها و آجیل ها و محصولات لبنی یافت میشه.



رفیق امیدوارم که این مقاله ریز و خوشگلی که برات درست کرده بودم تورو به اون هدفی که دنبال میکردی رسونده باشه ،امیدوارم اگر بیماری هم داری زود زود خوب شه و یادت باشه انرژی های مثبت من همیشه همراهته :)

خوش باشی مشتی :)


نظرات  (۱)

سایت باخالی دارید دوس داشتممممممم
پاسخ:
مخلصم:) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی