ابزار وبمستر

جواب فعالیت ها و پرسش های نمونه درس 2 تاریخ دوازدهم :: جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جوابگو-پاسخنامه کامل تمارین و فعالیت های درسی

گام به گام دروس | رفع اشکال ،مقاله،پاسخ نامه،نکات کنکوری،جواب بخش های مختلف درسی

جواب فعالیت ها و پرسش های نمونه درس 2 تاریخ دوازدهم

MH-BEHZADI | پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

جواب فعالیت ها و پرسش های نمونه درس 2 تاریخ دوازدهم

جواب فعالیت های درس 2 تاریخ دوازدهم
جواب فعالیت های درس دوم تاریخ دوازدهم
جواب پرسش های نمونه درس 2 تاریخ دوازدهم
جواب پرسش های نمونه درس دوم تاریخ دوازدهم
پاسخ فعالیت های درس دوم تاریخ دوازدهم
حل فعالیت های درس دوم تاریخ دوازدهم
حل فعالیت های درس 2 تاریخ دوازدهم
پاسخ فعالیت های درس 2 تاریخ دوازدهم

به نام خدا

جواب فعالیت های درس 2 تاریخ دوازدهم

جواب فعالیت 2:

1)چون مردم ایران از اعتقاد گذشته خود برگشته اند و مذهب شیعه جعفری را برگزیده اند علما و بزرگان عثمانی هم صحت و درستی این آئین را بپذیرند و آن را به رکن پنجم مذهب اسلام بپذیرند.
۲)چون ارکان چهارگانه در مسجدالحرام هر یک جایگاه ویژه ای داشتند این مذهب نیز در یک رکن با ایشان سریک کشته و به آیین شیعه جعفری نماز خود را به پا کرد.
۳)در دوره افشاریه نادرشاه چندین بار با عثمانی جنگید و در نهایت متوجه شد باید بین مسلمانان صلح و آشتی برقرار باشد وی برای تحقق بخشیدن به صلح بین شیعه و سنی این اقدام را انجام داد.


جواب فعالیت 3:

باعث شد نادرشاه نتواند تصمیمات درستی در امور مختلف بگیرد مثلا کور کردن پسرش رضا قلی میرزا از آنجا | که در همه امور مستقیم با شاه در ارتباط بود به همین علت قصور مشکلات از چشم شاه میدیدند در صورتی که وجود وزرا و مشاوران میتوانست به صورت سپر عمل کند و اعتبار شاه را خراب نکند و افزایش دهد.

جواب فعالیت 4:

در دوران نادر شاه وسعت ایران گسترش یافت اما نظم و سیستمی اداری که بتواند مناطق متصرفی را حفظ و انتظام بخشد نبود بعد از مرگ نادر بسیاری از این مناطق از ایران جدا شدند اما کریم خوان با اینکه محدوده کمتری را حکمرانی میکرد اما تونست وحدت آن مناطق را حفظ کند و سیستم اداری و رونق اقتصادی را در این مناطق بیشتر نمود.

جواب فعالیت 5:

با بررسی رفتار آمریکاییها با سرخ پوستان که بومی های اصیل آنجا بودن میتوان متوجه شد آنها سرخ پوستان را محدود کردند و گاهاََ به خاک و خون کشیدند و حق انسانی آنها را پایمال نمودند اما با سیاه پوستان که به زور آنها را به آمریکا آورده بودند به عنوان برده استفاده میکردند و از حقوق انسانی محروم کرده اند پس میتوان نتیجه گرفت به هیچ عنوان به اصول اعلامیة خودشان مفید نبودن.

پرسش های نمونه:

1-وضعیت سیاسی و نظامی ایران در دوران افشاریه و زندیه را با عصر صفویه مقایسه کنید.چ

صفویان حکومتی را تشکیل دادن که بیش از ۲۰۰ سال پایدار بود و در این دوران رونق اقتصادی پیشرفت بازرگانی و کشاورزی و صنعت و همچین ارتش منظم تشکیل گردید و همچنین ایران جایگاه سیاسی مناسبی داشت به طوری که دولت های اروپایی درصدد جلب نظر ایران برای ممانعت از حملات عثمانی بودند اما در دوران افشاریه اگرچه از لحاظ نظامی قدرتمند بودیم اما این اتفاق در جهت آبادانی ایران نبود در دوران کودتا کریم خان شرایط بهتر شد اما هیچگاه وضعیت سیاسی و اقتصادی در حد دولت صفویه نبود.

2-قضاوت خود را درباره شخصیت نادر و نقش او در تاریخ ایران در پنج سطر بیان کنید .

نادر در تاریخ ایران نقش مهمی داشت او توانست تمامی متجاوزان از جمله افغان ها و روسها و همچنین عثمان ها را از خاک ایران بیرون کند او ۱۲ سال بر ایران حکومت کرد شش سال اول حکومت او بسیار ازشمند بود و اگر بعد از همین ۹۶ سال میمرد به عنوان یک بزرگ مرد در تاریخ میماند اما در سال دوم حکومت او ظالمانه شد و رفتار نامناسبی با مردم داشت.

3-علل، آثار و نتایج ضعف و ناکارآمدی نظام اداری (دیوان سالاری) ایران در دوران افشاریه و زندیه را توضیح دهید.

حکومت نادرشاه بر اقتدارگری و تمرکز بر امور نظامی و ارتش متکی بود و نهاد های اداری رونق چندانی نداشت و همچنین نادرشاه برای امور اداری و اقتصادی از مشاورانی که بیشتر دوست و نزدیکانش بود استفاده میکرد و توجهی به وزارت و دیوان سالاری نمیکرد.

4-به نظر شما، انقلاب باشکوه انگلستان چه تأثیراتی بر اروپای قرن هیجدهم گذاشت؟

این انقلاب با اینکه کوتاه و کم هیجان بود اما سلطنت مشروطه انگلستان تا به امروز را رقم زده على رقم این نتیجه باعث شد که نخستین دموکراسی مدرن پایه ریزی شود این انقلاب موجب بیداری سیاسی در بین مردم و کشورهای همسایه انگلیس شد که انقلاب فرانسه جزو تاثیر گرفته ها میباشد

5-علل اجتماعی سیاسی، فکری و فرهنگی انقلاب بزرگ فرانسه چه بود؟

کشور فرانسه در قرن ۱۸ بدلیل شکست نظامی و صرف هزینه زیاد در آمریکا با ورشکستگی اقتصادی مواجه گردید و مشکلات اجتماعی نیز بوجود آمد.
فرانسه شامل سه طبقه اجتماعی است.
الف) طبقه ممتاز که علاوه بر داشتن امتیازات از پرداخت مالیات نیز معاف بودند
ب)بطبقه متوسط که غالبا تحصل کرده بودند و وکیل نویسنده دکتر و ... و از اینکه طبقه ممتاز برای آنتان امتیازی قائل بود بشدت ناراحت بودند
ج) طبقه فقیر که بسیار زیاد بودند و بار اصلی مالیات و خدمات نظامی بر عهده این گروه بوداین گروه لویی شانزدهم را عامل بدبختی خود میدانستند.
تحولات فکری جامعه نقش بزرگی در پیدایش این انقلاب داشتد این کشور تحت تاثیر روشنگری اروپا و انگلستان روشنفکرانی ظهر یافتند که مردم را به سوی انقلاب هدایت کردند.

6-انقلاب صنعتی چه آثار و پیامدهایی داشت؟

انقلاب صنعتی باعث قدرت بیشتر اروپاییان شد اما مسائل و مشکلات گسترش بی رویه شهرها رشد سریع جمعیت ، بوجود آمدن فاصله طبقاتی و نارضایتی اجتماعی و آلودگی زیست محیطی بوجود آمد.
 


منبع:پادرس

خیلی چاکریم رفقا :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی